Vanliga frågor

Hur ser arbetsprocessen ut under månaden?

Vi samlar in material för bokföring från dig samt information om den kommande löneutbetalning. Vi gör detta under den första veckan i månaden. Vi bokför, sköter moms och arbetsgivardeklarationer och återkommer till dig med en tydlig rapport om hur företaget går. Du får också en feedback och information om eventuella åtgärder.

Varför arbetar ni månadsvis?

Vi bokför och hanterar löner månadsvis oavsett vilken momsdeklarationsperiod ditt företag har. Löner deklareras månadsvis så här är det ett måste att jobba månadsvis. När det gäller bokföringen arbetar vi månadsvis för att kunna ge dig feedback och rådgivning i god tid. Om du som företagare får uppdaterade månadsrapporter kan du få bättre koll på företaget och ett fräsch underlag för att fatta bra beslut. 

Tar ni emot alla bolagsformer?

Ja, det gör vi

Jag vill byta till er från en tidigare byrå, hjälper ni mig då?

Absolut, vi kan ta kontakt med din tidigare byrå och tar hand om överföringen av nödvändigt material till oss. 

Tar ni betalt per timme eller fastpris?

Vårt utgångspunkt är att erbjuda dig fastpris. Med ett fast pris per månad vet du hur mycket du betalar och vad du får för det. Det ger dig både trygghet och bättre koll på dina kostnader. Vissa av våra rådgivningstjänster debiteras med timpris. 

Behöver ni ha tillgång till banken?

Ja, i varje uppdrag begär vi tillgång till företagets bankkonto. Med detta får till information om alla transaktioner utan att du behöver skicka in kontoutdrag till oss. En tittarlicens där man inte han hantera betalningar räcker. 

Vad har ni för avtal- och uppsägningstid?

Vi har inte någon avtalstid. Du kan säga upp avtalet när som helst. Uppsägningstiden är tre månader.